امتیازات از دوره رفتارسازمانی

امتیازات از دوره رفتارسازمانی:

در این ویدیو امتیازات از دوره رفتارسازمانی را مورد بررسی قرار می دهیم.

امتیازات

انواع امتیازات:

  1. امتیازات موجود در مذاکرات مرکزی
  2. بیشتر افرادی که وارد مذاکره می شوند، انتظار امتیاز دارند.

منظور ما از ما امتیاز چیست؟

امتیازات مراحلی هستند در زمانی که شما به شکل ایده آل به افراد دیگر نزدیک و نزدیک تر می شوید.

مثال:

برای خرید یک لپ تاپ شما 400 دلار پیشنهاد می دهید و طرف مقابل با 600 دلار شروع می کند.

سپس شما به سراغ 400 تا 450 دلار می رود که یک امتیاز 50 دلاری قرار داده اید.

یعنی 50 دلار به قیمت طرف مقابل نزدیک تر شده اید.

  1. بیشتر افراد در یک مذاکره احساس شادتری دارند اگر بتوانند یک سری امتیازات داشته باشند.

پس به جای  اینکه بگوییم، این پیشنهاد آخر من است، بگیر یا رها کن با داشتن این روند مذاکره با یکدیگر باعث می شوید هر دو طرف نسبت به این روند احساس مثبت تری داشته باشند.

  • چون که افراد زمانی که احساس کنند رفتار طرف مقابل را شکل می دهند، احساس بهتری دارند.
  • به علاوه، اگر شما امتیازات زیادی برای من قرار دهید، در واقع به قیمت اولیه من مشروعیت می بخشید؛ زیرا شما به قیمت من نزدیک تر می شوید، سپس امتیاز می دهید.
  1. به الگوها توجه کنید: این موضوع توضیح می دهد که به چه علت شما می خواهید پیگیر پیشنهادات دو طرف باشید. سپس زمانی که هر دو طرف به محدوده خودشان رسیده باشند، نمی توانند بیشتر پیش بروند.

الگوی خود را برای امتیازات در نظر بگیرید، با کاهش مقداری که شما هر بار می پذیرد، شما علامتی می فرستید که در واقع به حد خود نزدیک تر می شوید.

عضویت در خبرنامه

از دیگران زودتر مطالب جدید را دریافت کنید
در خبرنامه‌ عضو شوید تا مطالب به‌روز مستقیم به شما ارسال شود

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .