ایجاد ارزش از طریق قابلیت دسترسی از دوره ابزارهای مارکتینگ

ایجاد ارزش از طریق قابلیت دسترسی:

در این جلسه درباره ایجاد ارزش از طریق قابلیت دسترسی صحبت خواهیم کرد.

در ادامه کانال های بازاریابی را نیز بررسی می کنیم و راجع به انتخاب خرده فروش ها صحبت خواهیم کرد.

ایجاد ارزش از طریق قابلیت دسترسی

قابلیت دسترسی:

بازاریابی ابتدا باید محصول یا خدمات برنده ای را طراحی کند.

این محصول باید مشکل مشتری را حل کند و سپس باید با مشتری ارتباط برقرار کند و آن ها را متقاعد سازد نسبت به گزینه های موجود ارزش بهتری ارائه می کنند.

عنصر سوم آمیخته بازاریابی مربوط به قابلیت دسترسی است. مشتریان علاقه دارند محصول یا خدمت را در مکان و زمان مناسب، به مقدارمناسب و با پشتیبانی مناسب به دست آورند. بازاریاب ها باید در مورد در دسترس قراردادن محصول یا خدمت به مشتری برنامه ریزی داشته باشند تا ارزش بهتری را به مشتریان پیشنهاد کنند. به عنوان مثال یک فروشگاه آنلاین را در نظر بگیرید.

برای محصولات لاکچری منتظرماندن یا قرارگرفتن در لیست انتظار ممکن است درک انحصاری بودن برند را افزایش دهد. مقدار خدمت یا محصول می تواند برای مشتری بالقوه مهم باشد چون اگر مقدار زیاد نیاز داشته باشد، در دسترس باشد. مشتری باید در حجمی که محصول را می خواهد، در دسترس قرار داشته باشد.

و در نهایت مشتری محصولی را می خواهد که پشتیانی خوبی ارائه دهد. تمامی این نیازهای مشتری باید برآورده شود و بازاریاب ها باید تصمیم بگیرند که چطور این ها را ارائه می دهند. حال اگر نیاز است نیروی جدیدی استخدام کنند یا خودشان به تنهایی این کار را انجام دهند. در هر صورت تمامی موارد بالا باید رعایت شود.

کانال های بازاریابی:

بسیاری از شرکت ها از کانال های بازاریابی برای فروش استفاده می کنند.

مزایا:

1- خرده فروش وقت بیشتری را برای ارائه و پشتیبانی بهتر محصول به مشتری دارد.

2- خرده فروش با نمایش محصول جذاب به ارتقای محصول تولیدکننده کمک خواهد کرد.

3- خرده فروش جهت خرید می تواند با مشتری مذاکره کند.(امورمالی)

4- کاهش هزینه معامله برای شرکت مادر

5- دسترسی سریع تر به مشتری برای شرکت مادر

6- نمایش محلی جهت ارائه بهتر محصول برای شرکت مادر

7- انتقال راحت تر محصولات به مشتری

تصمیم اینکه از کدام کانال بازاریابی استفاده کنیم، آسان نیست.

انتظارات مشتری از لحاظ سهولت و قابلیت دسترسی پیوسته در حال تغییر هستند. بازاریاب های موفق دائما باید با این نیازهای مشتری خود را وفق دهند. این بازاریاب ها باید از طیفی از استراتژی ها برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند.

 

نیازهای متفاوت مشتریان:

اگر یک شرکت بخواهد به طیفی از مشتریان خدمت رسانی انجام دهد باید از طیفی از کانال ها برای رسیدن به گروه های مختلف بازار استفاده کند.

مثلا بانک ها را در نظر بگیرید که از راه های مختلف به مشتریان خود خدمات ارائه می کنند. این مورد بازاریابی کانال همه کاره نامیده می شود.

انتخاب خرده فروش:

یکی دیگر از چالش های شرکت های مادر انتخاب خرده فروش است.

خرده فروش باید بتواند گزاره ارزش محصول را به خوبی به مشتری ارائه دهد. آن ها ممکن است ارزش را توسط خدمات عالی به مشتری اضافه کنند. اگر خرده فروش کار خود را به خوبی انجام ندهد، اثر منفی روی شهرت برند دارد. برخی از شرکت ها حق امتیاز را واگذار می کنند و در این صورت به شرکت امکان می دهد تا چگونگی ارائه محصولات و خدمات را کنترل نماید.

نتیجه گیری:

برای متمایزکردن شرکت از رقبا، ابتدا باید متوجه شوید که مشتریان شما از لحاظ قابلیت دسترسی و خدمات پشتیبانی چه انتظاری دارند. بازاریاب های موفق مسیر خود را به سمت مشتری طراحی می کنند تا اطمینان حاصل نمایند که آن ها به مشتری های خود در مکان مناسب و در زمان مناسب و از راه مناسب دست پیدا می کنند. اگر لازم باشد و اگر آن ها ارزش را اضافه کنند و این امر می تواند شامل کانال های متعدد و واسطه های وابسته باشد.

عضویت در خبرنامه

از دیگران زودتر مطالب جدید را دریافت کنید
در خبرنامه‌ عضو شوید تا مطالب به‌روز مستقیم به شما ارسال شود

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .