قیمت گذاری و جوایز از دوره ابزارهای مارکتینگ

قیمت گذاری و جوایز از دوره ابزارهای مارکتینگ:

در این ویدیو به نحوه و چگونگی قیمت گذاری از دوره ابزارهای مارکتینگ می پردازیم.

ما معمولا بر روی طراحی و شکل دهی گزاره های ارزش برای حل مشکل مشتری تمرکز کرده ایم. این مرحله در مبادله جایی است که مشتری برای تکمیل مبادله می خواهد مبلغی پرداخت کند.

قیمت گذاری

پیشنهاد قیمت مناسب:

مشتری باید قیمت را منصفانه و معقول تشخیص دهد در حالیکه شرکت باید بتواند قیمت ها را پوشش دهد.

قیمت انتخابی یک تصمیم حساس برای یک شرکت است. قیمت باید کاملا منصفانه باشد زیرا اگر قیمت محصول با ارزش ارائه شده متفاوت باشد مشکلاتی را به وجود آورد. قیمت می تواند علامت مهمی از کیفیت برای مشتریان شما باشد. قیمت های بالا علامت کیفیت بهتر هستند در حالیکه قیمت های پایین تر علامت کیفیت کمتر هستند. یک قیمت بالا می تواند منحصربه فرد بودن محصول را نشان دهد و ممکن است محرک قوی برای برخی مشتری ها باشد.

یک قیمت خوب، می تواند به مدیریت موجودی انبار شرکت کمک کند.همچنین قیمت های پایین تر می تواند به تقاضای بیشتر کمک کنند.

سه فاکتور مهم در تعیین قیمت:

1- حداقل قیمت که هزینه های تولید و فروش محصول را پوشش دهد، چقدر است؟

2- حداکثر قیمت فروش چقدر است؟

3- حال نسبت به ارزش ارائه شده به مشتری، میانگین بین دو قیمت بالا چه چیزی است؟

این سه مورد رویکردهای خام برای تعیین قیمت می باشد و باید موارد پیچیده تری مورد ارزیابی قرار گیرد.

قیمت گذاری گزاف:

زمانی که شرکت محصولی تولید کند که از همه رقبایش بالاتر باشد.

اگر شرکتی یک محصول تولید کند که از تمامی رقبا ارزش بالاتری داشته باشد ممکن است استراتژی قیمت گذاری گزاف را انتخاب نماید. زمانی که رقبا به این تکنولوژی و ارزش خاص دست پیدا کردند، شرکت باید قیمت خود را کاهش دهد تا مشتریان خود را حفظ نماید.

قیمت گذاری تقسیم شده:

یک شرکت مجبور نیست قیمت مشابهی را از هر مشتری دریافت نماید.

برخی مشتری ها در یک محصول ارزش بیشتری از بقیه می بینند. مانند مسافران خطوط هوایی

قیمت گذاری پکیجی:

شرکت ها معمولا چندین کار را با هم جمع می کنند و قیمت را برای کل مجموعه مطالبه می کنند.

این کار باعث می شود در یک محصول چندین ارزش را به مشتری ارائه کنیم.

قیمت گذاری رایگان پایه:

محصول پایه به طور رایگان در دسترس مشتری قرار می گیرد

اما شرکت برای خدمات ارزش افزوده قیمت نسبتا بالایی را مطالبه می کند. در این صورت مشتری می تواند محصول آزمایشی را به طور رایگان استفاده نماید. شرکت متحمل یک ضرر اولیه می شود اما بعدا از طریق فروش خدمات ارزش افزوده سود منصفانه خود را جبران می کند مانند بازی های تلفن همراه

قیمت گذاری اشتراکی:

در قیمت گذاری اشتراکی مشتری باید یک مبلغ بزرگ و چشمگیر را به صورت منظم و مثلا به صورت ماهیانه پرداخت کند.

در این قیمت گذاری مشتری برای دوره زمانی محدودی به شرکت متعهد می شود و به شرکت در طول کل عمر محصول سود می رسانند.

قیمت گذاری دینامیک و پایه:

این نوع جایی است که یک شرکت از مشتری ها بسته به زمانی که سفارش ثبت می شود قیمت متفاوتی  را مطالبه می کند.

قیمت ممکن است در زمان های مختلف متفاوت باشد مانند قیمت گذاری در هتل ها

نتیجه گیری:

همانند بقیه عناصر آمیخته بازاریابی بازاریاب های موفق باید توجه کنند که چطور تصمیم گیری در مورد قیمت در گزاره ارزش کلی دخیل است. تمام عناصر بازاریابی باید با هم کار کنند تا یک مجموعه قدرتمند از منافع ایجاد شود. قیمت می تواند درک ارزش را افزایش دهد یا این که اگر به نظر برسد که با عناصر دیگر گزاره ارزش مغایرت داشته باشد می تواند مشتری را منصرف نماید.

عضویت در خبرنامه

از دیگران زودتر مطالب جدید را دریافت کنید
در خبرنامه‌ عضو شوید تا مطالب به‌روز مستقیم به شما ارسال شود

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .