هفته اول از سری ابزارهای مارکتینگ موضوع: مقدمه دوره حوضه مارکتینگ

در این ویدئو بخشی از دوره ابزارهای مارکتینگ که توسط مالکوم کرکاپ از دانشگاه ادینبورگ تهیه شده است را مشاهده خواهید کرد. او در این ویدئو به بررسی ابزارهای کلیدی بازاریابی می‌پردازد و شما را با تعدادی از مفاهیم بازاریابی آشنا می‌کند. باید بدانید که در تجارت هدف اصلی، بازاریابی و جلب رضایت مشتری به وسیله برآورده کردن نیازهای مشتریان است. می‌توان بازاریابی را یک مبادله دانست که در آن هر دو طرف سود خواهند برد به این صورت که بازاریاب برای رفع نیازهای مشتری یک راه‌حل ارائه می‌کند و مشتری اگر از آن راه‌حل رضایت داشته باشد و از آن سود به دست بیاورد بابت آن پاداش پرداخت می‌کند.

ابزارهای کلیدی بازاریابی | mbakit

سه اصل مهم درباره ابزارهای کلیدی بازاریابی

  • باید از شرایط رقبای خود اطلاعات کاملی داشته باشید.
  • نیازهای مشتریان را به دقت بررسی کنید زیرا نیازهای آن‌ها دائماً در حال تغییر است. شما باید بدانید که یک بازاریاب موفق نیاز به پیش‌بینی تغییرات نیازهای مشتری دارد.
  • تحولات اقتصادی و اخبار روز دنیا را دنبال کنید.

می‌توان گفت ابزارهای کلیدی بازاریابی در همه زمینه‌ها کاربرد دارد. برای مثال دولت‌ها از بازاریابی در جهت متقاعد کردن مردم برای سیگار نکشیدن استفاده می‌کنند. سیاستمداران از بازاریابی برای جذب آرای انتخاباتی و خیریه‌ها از آن برای جلب نظر خیرین جهت حمایت از افراد تحت پوششان استفاده می‌کنند.

انواع بازاریابی

بازاریابی B2C: همان‌طور که می‌دانید بازاریابی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی انجام شود؛ اما بیشترین کاربرد بازاریابی برای فروش محصولات و خدمات یک کسب و کار به مشتری است که به این نوع بازاریابی، B2C می‌گویند.

بازاریابی B2B: فروش یک محصول یا خدمت توسط یک کسب و کار به یک کسب و کار دیگر بازاریابی B2B نام دارد. به عنوان مثال فروش قطعات ساخت اتومبیل به یک شرکت تولیدکننده خودرو.

عضویت در خبرنامه

از دیگران زودتر مطالب جدید را دریافت کنید
در خبرنامه‌ عضو شوید تا مطالب به‌روز مستقیم به شما ارسال شود

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .