گزاره ارزش از دوره ابزارهای مارکتینگ

گزاره ارزش از دوره ابزارهای مارکتینگ:

در این ویدیو قصد داریم گزاره ارزش را از دوره ابزارهای مارکتینگ بررسی کنیم.

تمام سازمان ها و افرادی که در تعامل با بازار هستند یک گزاره ارزش دارند. ترکیبی از مجموعه منافعی که برای حل مشکل مشتری انجام می شود ارزش می گویند.

گزاره ارزش

گزاره ارزش:

اگر قصد پیروزی در بازار را دارید باید گزاره ارزش خود را طوری طراحی کنید که علاوه بر مشتریان از رقبای خود برتری داشته باشد.

ارزش اولیه:

هر گزاره ارزش ترکیبی از منافع است که باید به مشتری پیشنهاد دهید.

این ترکیب شامل چهاربخش می باشد که هر جز سهم خود را در ارزش ارائه شده شده دارد. این ترکیب ها به شما می گوید که چرا مشتریان باید از شما به جای رقبا خرید کنند. به عنوان مثال فرض کنید مشتری نیاز به آب جوش دارد. برای اینکه مشکل مشتری را رفع کنید چندین راه حل وجود دارد. اولین راه حل که از آن به عنوان ارزش پایه ای نام برده می شود، وجود مخزن می باشد که همان کتری است.

ارزش کاربردی:

در مرحله بالاتر از این روش، ارزش کاربردی با عملکردی وجود دارد.

در واقع اگر کتری آب را به جوش بیاورد ولی کتری سوراخ باشد یا آب را به بیرون بپاشد ارزشی ندارد. پس ارزش کاربردی در واقع به عملکرد آن برمی گردد و حس اطمینان و امنیت به مشتری ارائه می دهد.

ارزش تجربی:

در مرحله بالاتر از ارزش کاربردی، ارزش تجربی است.

در این مرحله شما باید تجربه جدیدی به کتری اضافه کنید.

درواقع باید در رابطه با آن محصول یا خدمت تجربه جدیدی ارائه دهید. مثلا اینکه کتری بعد از به جوش آمدن خاموش شود تجربه جدیدی است. برای افزایش تجربه بهتر، عرضه کننده نیز ممکن است خدمات دیگری مثل دفترچه راهنما، فیلم های معرفی و خدمات پس از فروش برای افزایش تجربه مشتری ارائه دهد.

ارزش عاطفی

در مرحله بعدی ارزش عاطفی قرار دارد.

یک محصول را می توان به گونه ای طراحی کرد که ارزش زیبایی شناختی داشته باشد.

در این مرحله می تواند رنگ کتری جذاب باشد و با طراحی آشپزخانه مشتری هماهنگی داشته باشد. لذا نام برند عرضه کننده ممکن است به ارزش آن بیفزاید. اگر کتری توسط شرکتی مشهور و معتبر عرضه شود به ارزش آن افزوده می شود.

ارزش قیمتی:

و در نهایت ارزش قیمتی وجود دارد.

ارزش قیمتی خود شامل دو عنصر می باشد.

1-قیمت مالی برای پرداخت محصول

2- قیمتی که شامل خطرات و ریسک ادراک می شود.

یکی از خطرات زمان و تلاش است. اگر یک محصول در فروشگاه های معینی وجود داشته باشند.

قطعا مشتری باید زمان و هزینه بیشتری را انجام دهد. درصورتی که می توان با فروش اینترنتی این مشکل را حل کرد. ریسک دیگر می تواند درباره عدم اطمینان درباره قابلیت اطمینان یک محصول باشد. مشتریان به این نوع قیمت ها در زمان خریدشان دقت می کنند و در ذهنتان درباره ترکیبی از قیمت ها به علاوه ریسک های ادراک شده فکر می کنند.

مشتری درباره ارزش خالصی که دریافت می کند، فکر می کند.

برای موفق شدن در بازار عرضه کننده باید ارزش ادراک شده بالاتری نسبت به رقبایش ایجاد کند. بازاریاب ها می توانند ارزش خالص را با استفاده از کاهش ریسک های ادراک شده ایجاد کنند.

برای درک موضوع می توانید بررسی یک محصول دیگر را در ویدیو بالا ببنید.

بازاریاب های موفق کسانی هستند که به طور صحیح ترکیب ویژه ای از منافعی را که واقعا برای مشتری اهمیت دارند، شناسایی می کنند. هر چقدر تقاوت مثبت بین ارزش ارائه شده و ارزش مورد نیاز بزرگ تر باشد احتمال خرید محصول بیشتر می شود.

بازاریاب های موفق گزاره ارزش بسیار قانع کننده ای جهت متمایزکردن شرکت خود ایجاد می کند.

عضویت در خبرنامه

از دیگران زودتر مطالب جدید را دریافت کنید
در خبرنامه‌ عضو شوید تا مطالب به‌روز مستقیم به شما ارسال شود

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .